fredag 13 november 2009

Är så glad så glad så glad

Oj så mycket jag har haft så jag har inte hunnit skriv något på bloggen på LÄNGE!

Snön som kom förra veckan ligger ännu kvar... ska vi få en lång vit vinter i år tro? Härligt är det i varje fall eftersom det blir lite ljusare.. måste ta oss upp på vinden i helgen och ta ner snöspadarna bara... men det ska nog fixa sig.

Och så till dagens STORA nyhet.... vi hade föräldramöte igår kväll eller rättare sagt allmänt möte för alla i våra byar som hör till skolan!.. få kände sig dock kallade och några som jag trott skulle komma var inte där... så det kändes lite trist... MEN huvudsaken var att ordförande i för- och grundskolenämnden var där... OCH det var hon (efter lite om och men då hon körde fel flera gånger).

Jag fick försöka komprimera min presentation lite, men jag pratade i varje fall om huvuddragen av det jag gjort. Föräldraenkäten blev jättelyckad... 89 % svarade och det kändes bra... och resultaten visar att baren HAR en dålig arbetsmiljö.. det är inte bara jag som tycker det. När jag presenterat klart ställde sig ordf. upp och tillkännagav att vår utbyggnation SKA bli av... NU.. så det känns verkligen så bra. Många blev paff och kom av sig tror jag men snart utbröt en generell applåd. Jag visste om det lite i förväg, men det kändes ändå som det blev mer verkligt eftersom hon sa det så tydligt.

Sedan var vi på rundvandring i skolan och vi var ett helt gäng som gick runt. Först tyckte ordf. att ja, ja... så ser det ut på de flesta skolar...men när hon fick se barackerna, känna luften och se hur små utrymme som barnen har, blev hon lite mer tyst och fundersam. Så det tog nog skruv ordentligt tror jag bara den delen.

Hoppas bara projektet kommer igång så snart som möjligt så att det blir genomfört snabbt. Jag är fortfarande lite orolig hur man ska lösa det nästa höst eftersom ju förmodligen inte kommer att finnas plats för alla barn då... men det upptäcker vi då. Nu har ju rektorn fått det positiva besked vi önskade, så nu är det bara för honom (och henne för den delen) att börja planera efter dethär!

Oj så skönt det känns med tanke på alla timmar jag har lagt ner på detta. Jag har faktiskt offrat två semesterdagar för att kunna göra klart och göra ett bra jobb, och detta var ju precis det jag ville ha! Allt för mina barns bästa! Jag måste också säga tack till faster som har ställt upp två kvällar och passat våra små troll så vi har kunnat delta på mötet båda två.

Nu ska jag ha en riktigt lugn helg utan att göra NÅGOT, bara vara människa! Det ska bli så skönt! Jag måste börja sy någon fin klänning till dottern som ska på nobelfest på skolan i december (har ju tyget jag skulle sy av till mig själv som blev så misslyckat och jag tror att jag kan få ut något av det till henne)... tänkte hon skulle få en riktigt fin balklänning att ha då plus att vi ska ha nobelmiddag hemma den veckan också... Kanske jag kan börja lite smått på den i helgen om jag orkar.. måste nog rita ett helt nytt mönster så det tar lite tid.

Måste också försöka komma igång och jobba ordentligt igen nu efter att ha engagerat mig så djupt i skolfrågan... Jag ligger lite efter...har både uppsatser som ska vara klar snart, ett projektmöte att planera och undervisning i december... INGEN rast och ingen ro!

Ha en riktigt trevlig helg i varje fall... om det är fint i helgen ska jag nog ta mig en promenad ut i skogen med kameran... det var så länge sedan nu!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ja nu är det roligt att jobba inom skolan igen - många får glada besked i dagarna! Jättekul! Bra jobbat, ha en lugn och skön helg, vi ses!

Anonym sa...

Vilket hästjobb du har lagt ner! Jag skulle nog inte orka tror jag. Och ett sådant positivt besked, helt suveränt!!! Tack Camilla!

När du ändå ska sitta vid symaskinen, slänger du ihop ett par kostymer till mina grabbar då? ;) Nej, skojar bara! Hittade en jättefin väst till den yngste, halva reapriset! Får se vad det blir vad de kommer att ha på sig, det är ju ett tag kvar att fundera.

Helen sa...

Grattis! Bra jobbat! Där ser man att det lönar sig att "bråka" lite!!

Så du är absolut värd en helg med lugn och ro och trevligheter!!

Kram!

Bibbi sa...

Hoppas du får njuta och bara vara nu då i helgen. Det är du allt värd. Massor av kramar och tack!
Tänkte på dig i går...Hur gick det hos chefen? ;S
Kramar