tisdag 24 november 2009

EN dag avklarad!!!

Gårdagen var lite tung och jag tror att jag håller på att bli förkyld IGEN... är så less på denhär förkylningen som kommer och går hela tiden. Kan vara rätt OK på dagen och sen på kvällen blir jag tät i näsan igen... idag är jag LITE tät, men känner mig lite "konstig" i halsen. Men konstig i magen har jag varit hela helgen, har haft lite ont och varit lite dålig i magen... men inte så farligt och det kommer och går i skov... hörde en kompis som var med i fredags också haft det så det kanske är nån magbacill(?).

I går fick jag åka hem och hämta dottern efter halva dagen. Hon ringde och sa att hon kände sig hängig.. så jag åkte hem och hämtade båda barnen. Hon var lite blek om nosen, men ingen feber eller så.... hon kraschade på soffan och vi såg en film tillsammans på eftermiddagen. Hon ville ha fika (fem mackor mamma... och två clementiner (!)) så det fick hon och sedan åt hon som vanligt till middag. Efter middagen satt jag och sydde lite (försöker få lite tid till det eftersom jag vet att när jag får pyssla med händerna så stressar jag ner också... borde kanske ta upp knypplingen igen... älskar ju det, men oj så länge sedan det var jag höll på med det... kanske kan jag knyppla något att ge bort i julklapp ?!)... Dottern ska ha nobellunch på skolan den 11:e och då vill hon ha en vacker klänning. Vi lyckades kompromissa och hitta ett bra mönster så jag satte ihop överdelen igår. Hon blir mycket nöjd (rosa.. behöver jag säga mer?)... Dottern var med när jag sydde och var helt som vanligt igen. Somnade fort dock så lite trött var hon. Imorse var hon ganska pigg och blev på riktigt bra humör när hon hörde att hon skulle få äta frukost hemma OCH komma till skolan efter morgonrasten (hon gillar inte den... tror det är för att hon måste vara ute).

Så nu sitter jag här på jobbet och försöker hinna ikapp det jag inte hann igår.... har så mycket nu de närmaste veckorna, men försöker låta bli att tänka på det eftersom jag bara blir ännu mer stressad av det!

Hur går det med godiset då???

Jootack... jag har klarat EN dag... och det känns så bra. Hoppas magen blir lite gladare också som slipper allt detdär sockret. Gissar att det värsta abstinensen kommer i slutet av veckan, men det är bara att hålla emot... Får köpa nötter när jag ska köra hem istället för godis. Känns lite bakvänt att sluta med godis såhär en månad för jul, men jag tänker faktiskt låta mig själv äta gott när det är jul... men inte sånna mängder som jag äter nu... och inte varje dag på samma sätt. Sedan ska jag ta tag i kosten efter jul har jag tänkt och försöka äta bättre och beta av kilona som sitter på fel ställen då... motion måste jag också få in i livet igen på ett bra sätt... vet inte hur ännu bara.. MEN en sak i taget.. nu är det godismonstret jag får kämpa mot... sedan kommer det andra av sig själv när jag är redo för det!

Ha en riktigt bra tisdag OCH resten av veckan... jag kommer nog inte skriva något när jag åker iväg... ni får rapport om restan efter helgen eller så (det är ju första advent på söndag... mysigt att stöka fram alla tomtar och ljusstakar!).

5 kommentarer:

Jenny sa...

...och från grannhuset vinkar en ivrig grannfru med gångstavarna! Hoho! Ska vi gå en promenad en kväll?

Bibbi sa...

..och från ett hus längre ner så sändes mången tack till dig i går kväll när jag sydde :) Så djuriskt bra nåldynan jag fick av dig är!
Kramar

Jennike sa...

...från andra sidan ån, kommer Heja rop! Klart du klarar av att bli kvitt ditt sockerberoende! På 2 veckor är det över...hitta nyttigare substitut, som du skrev nötter eller morotsstavar. När jag skulle få bort mina grav.kilon efter R, så slutade jag helt med chips...efter några veckor skulle jag lyxa...men fy vilken flottbomb! Kommer säkert att kännas så för dej med, när du vant dej av med sockret. Nu kan jag äta chips igen men nu väldigt måttligt!! Godis är jag inte heller farlig på....barnen sa till tandläkaren när den där sedvanliga frågan om godis kom upp; Vi får ju nästan aldrig godis, mamma och pappa köper sällan...(stackars barn) Så Heja på Camilla, bryt den onda cirkeln!! Kram

Malin sa...

Vi längtar tills ni kommer!! :D Du kommer klara sockerberoendet galant! Med tanke på allt annat i livet du har klarat av!! :)

Helen sa...

...och ända från Skellefteå skickas det lycka till-hälsningar! Både till kampen mot godismonstret och till sömnad av nobelklänning!

Hoppas att allt kommer att flyta på så bra det bara går!

Många kramar
Helen