tisdag 1 december 2009

Tisdag och vitt på marken

Gårdagens ösregn övergick tydligen i snö i natt och vad fint och ljust det blev igen... HÄRLIGT... Hoppas den har kommit för att stanna nu snön. Jag längtar faktiskt lite efter att få prova mina nya skidor också.

Godisfronten då.... Jootack... trots att maken la en rulle center på bänken igår så har jag hållit stånd och känner mig såååå stolt över mig själv. På fredag blir det lite gott hoppas jag... fast god mat. Vi firar 10 år tillsammans på fredag (det är 10 år sedan vi träffades första gången... 10 år sedan detdär berömda klicket!) och vi ska äta gott och dricka gott... Hoppas bara att maken blir piggare.. hans förkylning verkar äntligen bryta ut... han är rejält tät nu och det blir inte så roligt att gå ut om han låter så. Så vi får se helt enkelt.

Det börjar vara dags att tänka på julstöket också snart... undra om vi ska baka pepparkakor i helgen kanske... och lite lussekatter också måste ju till... men det är klart.. jag har ju ingen plats i frysen så det får bli en liten sats i taget tror jag. Om vi ska vara med och slakta fler gånger måste vi nog skaffa oss en frys till tror jag... det blir så jobbigt annars känner jag. Jag som brukar göra storkok och stoppa i frysen till senare. Det går ju inte nu på ett tag.

Dags att jobba tror jag... vi har invigning av ett centrum idag... så vi har en del pyssel med det att göra idag... ska bli roligt att se hur det går allt. Chefen är allt lite nervös idag tror jag... har sällan sett honom så uppklädd som i dag faktiskt, inte ens på disputationerna.

Inga kommentarer: