tisdag 8 december 2009

Host, host... men ändå lite bättre!

Hörde att även grannhusen runt oss har problem med sjukdomar så det är väl något som går (om det nu inte är baconfebern)... men jag känner mig peppar peppar lite bättre idag. Satt i och för sig uppe länge igår och sydde på klänningen till dottern, men nu är den förhoppningsvis helt klar. Hon ska få prova den en sista gång ikväll så jag ser att allt är som det ska.

Jobbet idag går lite tungt, jag är så fruktansvärt oinspirerad... undra om det är jullunchen som drar i uppmärksamheten... det är inte förrän halv två, så det gäller att försöka hålla sig lagom hungrig tills dess!

I kväll ska jag iväg och träffa revygänget... jag ska hjälpa en tjej där att fixa hennes kläder och kanske kommer det upp mer som ska fixas som jag kan hjälpa till med... det ska lite roligt faktiskt även om jag har lite dåligt med tid. Premiären är inte förrän trettondagsafton, så jag har hela julen på mig och det ska bli roligt med ett projekt under helgen.

Jag funderar också att på att ge barnen varsin finjacka i julklapp... nån fin i ull. De fick varsin för ett par år sedan och dottern var så ledsen att hon inte kunde ha sin i år, så det är kanske en bra julklapp. Jag tror dock inte att jag kommer hinna sy innan julen, men vem vet.. vi får se. De börjar vara så stora nu att det går inte att säga att det är något till mamma jag syr på, de fattar direkt.

Ha en bra tisdag... i morgon och på torsdag är jag på kurs så då blir det nog inget bloggaden... så vi hörs på fredag igen... och får höra allt om nobelmiddagen!

1 kommentar:

Jenny sa...

Tack för urgulligt julkort! Årets första, tätt följt av unge hr Knutssons leverans lite senare på kvällen :)