söndag 20 december 2009

Oj så trött jag är efter veckans undervisning

Men nu är det slut... SÅÅÅ skönt... Kan nästan inte beskriva hur det känns. Mitt i allt fick sonen ögoninflamation och var tvungen att åka på vårdcentralen så det var lite kaos, som tur var hade maken inte knökfullt i sitt schema, så han kunde vara hemma med honom torsdag medan jag ännu undervisade och på fredagen var det skönt för mig att få vara hemma faktiskt.

Mer snö har vi fått också.. härligt tycker jag verkligen! Ska ta med kameran ut nån dag när det inte är sååå kallt och fota det vackra vita!

I helgen har vi haft det lugnt. Igår sydde jag lite till revygänget och sedan blev vi bjudna till kompisar i byn på glögg och barnen fick busa och ha kul. Det blev sent i säng, men barnen var så nöjda med sin lekstund med väldigt goda vänner!

Idag vaknade jag ganska tidigt (för att vara helg) och hade svårt att somna om, så jag klev upp och fortsatte att sy till revyn... sedan åkte jag dit och började klä om ett par fåtöljer som jag lovat fixa till... tyvärr gick min häftpistol sönder mitt i allt, så det var bara att sluta för dagen. Måste köpa en ny tror jag... det är ju något som jag använder rätt ofta ändå.

I eftermiddag har jag och barnen stundtals, tillbringat i köket. Vi har stekt skinkbullar och köttbullar inför julbordet, gjort kalvsylta och lagt in saltrulle i saltlag... oj så mycket mat det blir.. men mycket gott hoppas jag. Sedan har jag gjort struvor, min absoluta favoritkaka och iår gick det riktigt bra. Ifjol minns jag att jag rent blev på dåligt humör eftersom mer än hälften misslyckades. Sedan gjorde maken knäck och jag och dottern gjorde kokosrutor (såndär med vispad ägg, gelatin och socker)... vi ska skära till och doppa i choklad imorgon tror jag... är helt slut nu.

Nu är det dags för soffan och se något bra på TV en stund sedan är det dags för sängen... sista riktiga arbetsdagen imorgon!


1 kommentar:

Daniel sa...

Kommer gärna på köttbullar!!