måndag 7 december 2009

sjuk helg... men härlig ändå!


Helgen har verkligen gått i sjukdomens tecken... jag har blivit förkyld (ingen feber dock) och maken ligger idag för 6:e dagen i rad. Han är så svag och hostar så fruktansvärt (baconfeber tro?), men ingen feber. Sonen fick kräksjuka i lördags, men var på benen igår igen... Dottern hostar... så det är bara skrutt med familjen. Hoppas vi kryar på oss till fredagens nobelmiddag!!!

Har pysslat och ordnat lite hemma i helgen... bakade pepparkakshus igår med barnen. De tyckte nog det var roligast att sätta ihop och sätta på nonstop.. även om en del hamnade i munnen!


Snögubbarna blev också ganska bra, även om de är lite kantiga...


Hoppas det blir såhär vitt och fint på vår jul också som tomtarna fick det!

Hade annars velat gå ut och testa mitt nya objektiv till kameran. En kameraaffär i stan har flyttat och hade nyinvigning så jag fick ett 55-200 mm billigt så jag slog till. Det blev en jättestor skillnad på zoomen jämfört med den jag har haft. Men vädret tillätt inga sådana eskapader... det var inomhus som gällde. Dock tog jag en del bilder under kyrkans barntimmes avslutning och det var kul att testa kameran inomhus på lite längre håll. Det fungerade bra, men det nya objektivet klarar inte av snabba bilder... då blir slutartiden för lång och bilderna suddiga. Men det ska bli roligt att ta med kameran ut på vinterpromenader senare!

Nu ska jag försöka avsluta dagens jobb (efter ett långt projektmöte idag) och åka hemåt och ta hand om min sjuka familj. Dotterns klänning måste bli klar ikväll eftersom jag har annat som jag måste hinna plus att jag är borta två kvällar denhär veckan också.

2 kommentarer:

Maria sa...

Tack för tipset på kamera! Jag har väntat så länge på att köpa en, så det känns som nu eller aldrig!:) Ni får krya på er i sjukstugan! Kram Maria

Jenny sa...

Ja fasen, i grannhuset har det också varit sjukt. Nu är bara Staffan hemma. Fint pepparkakshus! Vi missade Kyrkisavslutningen: inga lappar kommer hem, förstår de inte att det inte räcker med en översikt man får typ i september: vi måste ha fler påminnelser (vår familj alltså), Ingrid var ju dessutom hemma med mig och sjuk lillebror sista torsdagen... Adela var hos mamma den dagen, så de missade också av den anledningen. Det var synd! Vi ses, lycka till med klänning!