torsdag 3 december 2009

torsdag och halva familjen sjuk

OCH jag är den som är piggast... helt otroligt, inget jag är van vid direkt. Maken och dottern låg i var sitt soffhörn (tack och lov för den stora soffan) och hostade när vi for jag och sonen i morse. Han verkar inte ännu drabbats av det som nu maken och dottern har... (hosta, snuva, lite ont i halsen men ingen feber). Synd på vårt 10-års jubileum dock, men det är inget att göra åt. Ringde faster igår som skulle vara barnvakt och hon blev "glad" eftersom hon också verkar åkt dit på något. Hoppas det inte blir så långvarigt OCH att jag klarar mig hyfsat denna gång. Jag har så fruktansvärt mycket att göra de närmaste två veckorna, förutom julstöket så har jag projektmöte måndag, jullunch tisdag, kurs ons-tors, nobellmiddag fredag, undervisar mån till tors nästa vecka. Sedan lär jag vara rätt mör gissar jag.

Kom på igårkväll att jag måste lägga skinkan i lag, pappa sa ju lucia, men eftersom skinkan är så stor måste den nog ligga 3 veckor istället för 2. Tur jag kom på det igårkväll!

Bakade lite igår också. Bakade vörtlimpa (med russin som maken vill ha dem) och tänkte baka lussekatter också, men upptäckte att jag inte hade någon kesella och jag vägrar göra dem utan, de blir så torra och tråkiga då. Problemet är att jag fortfarande inte har någonstans att stoppa dem men vi får väl äta upp dem och baka nya innan jul igen.

Det blir julafton hos min svägerska och hon blev jätteglad när jag sa att jag kan ta med lite skinka, sylta och köttbullar (och kanske något mer till julbordet), vi blir rätt många och jag har ju så mycket skinka så det är ett bra sätta "att bli av med den".

Vi fick inbjudan till nyårsfirande med grannen i går. Tackar... anledningen till att vi funderar ännu är annonsen som maken stack under näsan på mig... sista minuten till kanarieöarna 26 december, en vecka ... 6400... Gissa om jag blev sugen. Han har visat mig annonser hela hösten så han är nog riktigt sugen att åka... men ska vi redan nu eller ska vi spara till våren (vi åkte ju i april i fjol, det var rätt bra tid.. lagom varmt och inget regn). Men det skulle vara SÅÅÅÅÅ skönt att komma iväg nu också... sola, bada, se sig omkring och bara vara i en hel vecka... låter underbart... men vi måste väl bestämma oss snart antar jag om vi ska iväg nu... annars får vi vänta. Det är ju vad maken önskar sig i julklapp... resa!

Slutligen... GODISRAPPORT!

Fortfarande noll godis, tuggat lite tuggummi, men det är främst efter maten och det tror jag är lite bra för mina dåliga tänder, men inget godis.. såg chokladen igår när jag rev runt i skåpet, men lät bli! Oj så stark jag börjar bli som klarar att stå emot. Var hemskt godissugen innan lunch igår, men det var nog hunger, inget annat. Så här kör jag på som bara den! Men jag skulle behöva gå ner lite vikt också... för byxor som jag normalt brukar ha känns trånga och det är nog den senaste tidens frossa som bidragit. Men som sagt, det får jag ta tag i efter julhelgerna. Då brukar man ju känna sig lite mer motiverad med tanke på att ljuset återvänder och man ser fram emot sommaren!

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer: