onsdag 16 december 2009

snabba rader...

snö, snÖ, sNÖ, SNÖ!!! YES äntligen!

Det har verkligen vräkt ner under gårdagen, så vi fick skotta ordentligt när vi kom hem jag och barnen. De var så duktiga båda två och eftersom jag köpt en snösläde till så kunde vi skotta alla tre. Det blir så vackert med all snö också, ljust och trevligt, rent liksom. Äntligen hoppas bara att den ligger nu! (det ska ju bli kallt framåt helgen, riktigt kallt).

Efter en tung undervisningsdag (det är verkligen renande att undervisa, man vänder ut och in på sig själv för att förklara så att alla förstår... är alltid sååå trött efteråt) åt vi en snabb middag, stoppade barnen i säng och sedan for jag iväg för att hjälpa revygänget med lite dekor. Det blir mer och mer som man kommer på behöver fixas, men samtidigt tycker jag det är roligt. Ska fixa till två fåtöljer så de blir riktigt flickiga, så igår köpte jag tyg, och målade karmen vit.. de blir jätterosa med rosetter med rosa hjärtan och så vitt i övrigt. Jättefina tror jag de blir. Sedan ska jag sy kläder till en av aktörerna plus att skärmar ska kläs med tyg och en gardin ska sys till scenen. Men så får jag ju biljetter som "lön", det tycker jag är en bra bytesaffär!

Nu är det bara att uthärda resten av veckan.. min förkylning (svinisen?) verkar inte ge sig så lätt och jag hostar och snorar fortfarande. Men jag är inte så trött som jag trodde jag skulle vara (i kroppen), men oj så trött jag är i huvudet numera!

Ha en bra avslutning på veckan!

Inga kommentarer: