fredag 4 december 2009

Vinter i bilder

Fotade lite när jag var hos pappa och lillebror förra veckan.

Det var en sådan där kall och klar dag som är så vacker. Det är dessutom så vackert med utsikten mot fjällen, men då måste jag ha ett bättre objektiv för att en sådan bild ska bli bra.




Passade på att ta med kameran ut när jag hämtade tidningen nu på morgonen också (jo, jag jobbar hemma idag för att förhoppningsvis mota denhär förkylningen som jag känner är på G).

Min kärleksört som stått så fint hela hösten, den klär med hatt också... eller hur?!





Rimfrosten är SÅÅÅ vacker tycker jag... fast jag måste säga att jag, tvärt emot andra vill ha mer snö nu. Bondepraktikan lovar ju snö till jul eftersom "Anders" slaskade (det ösregnade HELA dagen och övergick i snö nån gång under natten). Men det ska bli lite varmare till helgen säger tidningen, hoppas den har fel. det får gärna vara runt 5 grader kallt så att allt fryser ordentligt och sedan MERA snö!

Helgen får vi se hur den utvecklar sig. Maken är fortfarande hängig och hostar fortfarande en hel del. Jag har lite ont i halsen men är förvånansvärt pigg. Dottern hostade också en del i morse, men skulle till skolan, så det var nog tråkigt att vara hemma igår ändå. Sonen är väl den som är piggast ännu så länge.

Det är julmarknad i helgen och avslutning på kyrkis för sonen, så vi får se vad vi orkar. Jag måste också sy klart klänningen till dotterns nobelmiddag på fredag. Så det är nog fullt upp som vanligt.

Ha en riktigt trevlig andra adventshelg om jag inte skriver mer senare!

4 kommentarer:

Helen sa...

Grattis till era 10 år tillsammans! Hoppas att nmaken piggnar till, så att ni kan fira!!

Fina bilder du visar! Trots att jag inte är någon vän av snön, så tycker jag att det blir väldigt vackert på bild!

Ha nu en härlig helg!

Kram!

Helen sa...

nmaken?? Ska förstås vara maken... ;-)

Kram igen!

Christina sa...

Åh, vilket vackert ljus på de två översta bilderna!

Hoppas hoppas att bondepraktikan har rätt om snö till jul!

Daniel sa...

Såå ödsligt men vackert!!!