torsdag 2 september 2010

Joo... kämpar på...

Det går nedåt så sakterliga och efter 2 veckor på BARA soppa (känner mig jätteduktig som bara äter det, inget annat har kommit över läpparna än soppa och te (vilket är tillåtet)) och jag har tappat 7,6 kg. Det har dock stannat av under slutet av denhär perioden, om det beror på att jag inte tar det tillräckligt lugnt eller om det är kroppen som behöver stanna av vet jag inte. Men huvudsaken är att jag går ner.

Det som känns lite konstigt är att jag får beläggningar på tungan som gör att den känns lite sträv, omedgörlig och öm. Ska höra med konsulenten i morgon om detta är något normalt eller något som jag måste göra något åt på annat sätt.

Till helgen är det kalas på lördag för en kompis dotter och sedan ska vi bjuda en jobbarkompis till maken och hans flickvän på middag. Hoppas vädret håller i sig och fortsätter vara fint så vi kan hålla årets sista (?) grillning. Hoppas det. Är en del kvar att städa i huset dock. Vi har lagt golv fram till mitten av köket men så är det en hel hög lister som ska på plats igen (trist jobb OCH så himla viktigt att man är petnoga!, vi måste ju kapa om en del då de inte passar längre) och sedan måste vi grovstäda hela huset. Det är så mycket damm och smuts över allt efter allt golvläggande, sågande och brist på städning att det är hemskt. Skulle behöva putsa fönstren på båda sidor också, får se vad jag orkar med helt enkelt. Men det ska bli hemskt trevligt i varje fall med besök. Jag har inte träffat henne förutom och knappt honom heller, så det blir kul.

Dottern har fått ta av sitt gips nu och hon fullkomligt strålar av glädje. Äntligen kan hon vara som vanligt igen. Men vad fort man vänjer sig märker jag... hon sitter fortfarande med vänster hand i knät när hon äter för det har hon ju fått göra sedan hon fick gipset. På måndag blir det nog simskola för hennes del... hon längtar efter det kan jag säga. Så då blir det långa dagar för mig eller maken på jobbet då simskolan börjar först sent och hon ska få åka med en kompis in till stan så slipper vi åka hem och hämta och sedan åka in igen. Vi får se om det fungerar.

Nä... nu måste jag ta tag i mitt liv och jobba på lite... har mycket att göra och i går blev det inte så mycket gjort... inte heller i morgon blir det så mycket eftersom vi ska spika en avhandling här på jobbet.. jag ska fixa smörgåstårta och sedan har vi möten.

Ha en härlig helg om vi inte hörs innan dess (solen verkar ju skina på oss häruppe i norr i varje fall :-).

2 kommentarer:

Helena Knutsson sa...

Vad duktig du är som verka klara att köra Cambridge! Jag har provat det själv också men det var inget för mig. Höll på att bli tokig av att inte få tugga på något + detta ständiga rännande till toa dagarna i ända.

Lycka till!

Camilla sa...

Tackar... visst springer jag på toa mycket, men det blir bättre med tiden. Samtidigt är det som konsulenten sa när jag beklagade mig över toaspringet... jaa.. men vissa väger sin mat och grejar på... vi får gå på toa. Tuggandet saknar jag visst lite jag med... men målet som hägrar är starkare än lusten att tugga!