måndag 6 september 2010

Ännu en helg till handlingarna

och en ganska fulltecknad sådan. Vi var bjudna på kalas i lördags av en av bästa kompisarnas barn (dottern blev så arg när hon hörde att jag och maken inte skulle få komma på hennes kalas, så vi fick komma allihopa när det egentligen var släktkalas, jag blev lite rörd när jag hörde det, så sött!). Mitt under kalaset ringer makens telefon och svärföräldrarna är i närheten och vill komma förbi och kolla saker med elen inför köksrenoveringen. Så direkt hem efter kalaset blev det. Vi pratade en stund om allt möjligt och sedan var det bara att börja med maten för mig... vi hade också middagsgäster den kvällen. En jobbarkompis till maken och hans särbo... Vi hade en fantastiskt trevlig kväll tillsammans och de for vid halv elva.

Söndagen tillbringade vi med att stöka ordning i dotterns rum. Hon fick tillbaka sina golvlister och sedan ett nytt skrivbord. Hennes "gamla" var för litet för henne (hade bara en låda och hur mycket småpinaler har inte en 7-åring?). Det blev jättefint med mer hyllor ovanför skrivbordet och så plats för allt mellan himmel och jord i det. Hoppas det blir lite lättare för henne att hålla ordning nu. Sedan åkte vi in till stan och handlade lite mat och var på Comfort för att få höra vad en badrumsrenovering kan tänkas gå på. Ska bli intressant att höra. Jag vill så gärna få den gjord nu så fort som möjligt, badrummet ser verkligen inte rolig ut alls när resten av huset blivit så fint.

Cambridgekuren då kanske du undrar... jodå... jag kämpar på. Det är faktiskt fortfarande inte så jobbigt även om denna vecka ska vara en av de värsta då du verkligen saknar godis och bästa vännen att stoppa i munnen. Visst var det lite kämpigt när jag stod och lagade mat åt våra gäster i lördags, men samtidigt så tänkte jag på mitt mål!!! Och nu börjar det kännas rejält i kläderna. Jag fick lov att kasta ett par gamla trosor i går som bara hängde i rumpan, var jätteosköna (mina favoriter kan jag tillägga... men tro inte att jag sörjer dem... jag ska hitta nya favoriter i min nya storlek!!!). Satte på mig en klänning idag som jag tycker mycket om och konstaterar att det är nog en av de sista gångerna jag har den också. Lite blandad förtjusning. Jag är inte särdeles förtjust i att köpa nya kläder... det är alltid ett himla letande OCH det jag tycker är snyggt finns inte i min storlek... Men jag måste försöka börja jobba med den delen av mig... jag ska inte se ut såhär längre.. jag ska bli en 48 eller kanske till och med en 44 innan jag är klar! Men det är mycket jobb kvar rent mentalt. Veckans läxa från konsulenten är att fundera över hur jag ska bryta gamla vanor... och vilka mål jag vill nå. Men framför allt, hur ska jag undvika att falla tillbaka i mina gamla vanor... Det kommer verkligen att vara tufft, ännu tuffare än att gå på soppa tror jag!!! Nåväl.. något att fundera över denna vecka.

Måste börja fundera över min klänning också om jag ska hinna sy den... hittade en jättesnygg på Princessan Madeleine i förra veckan som jag funderar över att inspireras av. Hon är ju alltid så jättesnygg!

Inga kommentarer: