fredag 10 september 2010

Igår passerade jag min första milstolpe!!!

Efter en ganska seg vecka har jag nu passerat den första milstolpen 10 kg !!!! Känns helt underbart faktiskt. Och ett hål mindre på skärpet nu jämfört med på väldigt länge, så visst märks det!

Annars är det som vanligt här... försöker jobba, men är sååå oinspirerad. Vet inte vad jag ska göra med mig själv snart! Jag skulle verkligen behöva lägga i en extra växel nu så jag kommer nånvart med min enkät som jag ska skicka ut. Jag tar mig inte ens för att börja ta reda på hur jag får tag på adresserna till skogsägare. Oj så frustrerande det känns. Jag försöker i varje fall läsa lite teori, det har jag igen senare ändå, men som sagt, krutet behöver läggas på själva undersökningen nu. Har jag väl enkäten ute så är det bara att fortsätta med teoriinläsningen och fundera över hur jag ska analysera resultatet. Jag som är så fruktansvärt dålig på statistik.. men man lär så länge man lever eller hur!?

Helgen blir annars ganska lugn, maken vill spela golf en sväng, vi ska lägga klart golvet i köket också. Köksskåpen kom igår och står nu i ett hörn i köket och lockar på oss... vi är såå sugna att börja sätta upp skåp och få saker och ting på plats redan nu... jag tror vi kommer att tjuvbörja innan svärfar kommer för att hjälpa oss med elen. Det är en hel del vi kan göra utan att han är här också. Även de nya vitvarorna kom idag, så nu är allt levererat för att sätta igång.

Sedan måste jag börja med min klänning också... framför allt måste jag rita mönster till klänningen i första steget. Jag vet hur jag vill att den ska se ut nu om jag bara får tag på spets (den måste vara röd)... Ser fram emot Stockholm måste jag säga även om jag oroar mig lite för hur jag ska lösa maten under vistelsen där... det bjuds ju på tilltugg både här och där, det brukar vara så på konferenser. Innan dess har jag en disputationsmiddag också som jag lovat vara toastmaster för, så jag har lite att förbered tills dess också... och hur ska jag äta då?

Ha en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

Helen sa...

Grattis så jättemycket till -10 kg. Jag kan tänka mig att det märks på dina kläder. Du gör det så bra!!

Kul med renoveringen. Hoppas att du visar lite bilder på hur det blev.

Kram!

Elisabeth sa...

Hej svägerskan! Grattis till -10 kg, tycker du ska vara stolt över dig själv! Du gör det så bra! Måste vara kul att få slänga vissa kläder nu :) Ni får föressten säga till när ni behöver hjälp med köket så kommer vi och hjälper till... Hälsningar från Holmsund