torsdag 16 september 2010

Kvällen vikt åt klänningen

Hela kvällen, satt jag och jobbade med mönster till klänningen. Jag tror den kommer bli bra, väldigt enkel, men det var jag ute efter. Hoppas att jag hinner en bra bit på den ikväll nu. Jag ritade mönstret igår kväll och så sydde jag överdelen i spetstyg... provade även att sy i det tyg som ska vara under, men det blev inget bra så jag fick göra om mönstret lite. Men jag tror att det ska bli bra nu.

Idag är det prick 4 veckor sedan jag började med Cambridge och jag har fortfarande INTE stoppat något annat i munnen än mina soppor. Även om det var NÄRA igårkväll när jag gjorde mat till barnen, det luktade sååå gott med våfflor... men annars går det ganska bra. Det jobbiga är det sociala när folk tycker synd om mig för att jag inte får äta kakor, bullar eller mat... Varför ska det vara så svårt för folk att acceptera och respektera att jag jobbar med min vikt?

Nu ska jag bege mig till min -10kg belöning... massage! jag har rätt ont i ryggen också så det är inte bara njutning, men lite njutning är det!

Inga kommentarer: