onsdag 29 september 2010

Åhh... tack söta!

för kommentarerna... OCH jag kämpar på! Går in i vecka 6 på torsdag och det känns som jag kan äta dessa soppor ett bra tag till. Jag har inte lessnat ännu. Har till och med börjat komma in i fasen när jag inte är så hungrig längre, utan kan gå flera timmar över lunchen utan att skrika efter mat!

Hur gick det med min resa då? Oj vilken underbar resa, även om den var jobbig också (det ÄR jobbigt att vara borta!). Grand Hotel i Stockholm var allt man kan önska och lite till... banketten var helt otrolig och jag SÅG kungen och drottningen, det var inte mer folk än så. Kändes lite overkligt att sitta där i samma rum som dem. OCH jag åt av bankett-maten, jag till och med smakade lite på vinet som inte var så jättegott (inte min smak helt enkelt), och jag gjorde som konsulenten sa... jag njöt!!! av varje tugga. Förrätten var riktigt god med smårätter från Sverige, men godast var brödet (inser att jag saknar bröd ganska mycket eftersom det var sååå gott). Huvudrätten var kött och potatis och jag fick i mig kanske 4 små bitar av köttet med potatis och sherrysås till... sedan var jag nöjd. Efterrätten var en glassbomb med JÄTTEBITAR... jag åt inte ens hälften och kände mig riktigt mätt!!! Oj så min mage måste ha krymt ihop! Det var oerhört vacker musik under middagen, både Opera (Divine om någon hört talas om dem) och Orphe drängar (hur det nu stavas), och jag hade trevligt sällskap på bägge sidor om mig. Nöjd, men mycket trött gick jag till rummet vid halv tolv efter en över 4 timmar lång middag. När jag kom upp på rummet hade städet varit där, bäddat ordning sängen, ställt fram tofflor, gjort ordning på toa med en liten handduk och ställt upp tandborste etc fint och lagt fram en frukostmeny på kudden... Gissa om jag kände mig ompysslad!

Tisdag återgick jag till mina soppor och lite hungrig var jag allt igår efter att kroppen fått smaka på mat, men det gick över under dagen. Idag är jag tillbaka på banan IGEN... allt flyter på som vanligt, jag äter soppa och dricker vatten.

Konsulenten varnade mig för att inte väga mig på en vecka nu då jag faktiskt kan ha gått upp av maten jag åt... men jag kunde inte låta bli i morse... och döm av min förvåning när vågen stod på -0,4 kg sedan i måndags, trots middagen! Härligt! Ska bli spännande att se om jag går ner mer i veckan eller om det står still... men det gör inte så mycket eftersom jag faktiskt har rasat 16 kg nu på 5 veckor! Jag vet att det kan stå still lite och det gör inget faktiskt.

Någon frågade om huden hänger med och det gör den till viss del, men jag är nog beredd på att få göra någon slags större make-over när jag är klar... gissar att magen kommer att hänga mer än vad som är trevligt och även låren kommer nog få mycket överskottshud. Men det får vi se när jag nått målet och hållit vikten ett bra tag. Brösten ser lite mer hängande ut än förut, men har stannat av lite nu tycker jag, så det kanske inte blir så farligt som jag trodde. Jag försöker smörja lite också så att huden får lite hjälp att dra ihop sig, men det vore ju inte så konstigt om det inte går så mycket mer, jag har ju tänjt ut den två gånger redan i och med graviditeterna. Men det jag sparar på godis och annat skräp kan jag ju lägga i en pott till en framtida operation!

Jag berättade ju att jag slängt kläder... jag passade på att köpa några plagg i Stockholm och kände mig jättestolt när jag köpte en tröja i storlek 44/46 och den är inte jättetrång heller! Ska bli så spännande att se var det slutar i storlek, jag har INGEN aning. Har så svårt att tro att jag kan komma till en 38, för det har jag nog inte haft sedan tonåren... MEN den som väntar får SE!!!

Jag har ju lovat bild på kläningen och från Stockholm... det kommer när jag laddat ur kameran.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: