tisdag 21 september 2010

Har inte så mycket tid över för att blogga just nu

Det är fullt upp!

Klänningen går framåt... nu är det mest finlir och fållen kvar. Jag ska sätta dit en spets längst upp som tar lite tid att göra ordning, men annars är den rätt färdig. Känns skönt faktiskt. Nu kom jag dock på att måste ju ha något på dagen också, både på måndagen och på tisdagen, undra just vad jag ska ha... måste nog dyka ner i garderoben ikväll och se vad som finns och vad som är för stort och för litet som jag aldrig kommer att ha. Ska bli skönt att rensa och faktiskt få köpa något nytt och hänga in där.

I helgen blev det inte så mycket gjort. Min pappa kom på besök (trevligt) och hade med sig barnens kusiner vilket var en total överraskning för oss. Så det blev passa barn och laga mat i helgen snarare än att fixa i köket, men vi har gott om tid till det också tror jag. Kanske orkar man ett ryck i kväll och ta ner kakel, vi får se.

Igår var det stängt på sonens dagis, så vi hade en lugn förmiddag hemma, han och jag, då han byggde lego och jag fick sy på klänningen. När skolan slutade hämtade vi storasyster och så åkte vi till Leos lekland (barnens önskemål) och där fick de leka i 4 timmar. Kul hade de, var helt svettiga när det var klart. Dagen avslutades på simhallen där vi hade tänkt bada alla fyra, men det var så fullt med simskolor osv, att det bara blev barnen som badade (ja, maken simmade medan dottern hade simskola). Sent hem blev det, så barnen lär vara trötta i kväll gissar jag. Nöjda var de med sin dag i varje fall. Lite kompensationstid från oss eftersom vi jobbat så mycket med huset nu ett tag.

Planerar för disputationsfesten på fredag också. Jag ska vara toastmaster så det är lite att fixa med och lite spex att planera också. Det blir nog bra tror jag, men det är så svårt att komma på något roligt att säga om han som disputerar... men någon rolig anekdot ska vi väl kunna gräva fram. Det blir inte en så stor fest, och det känns skönt.

Sedan är det dag för Stockholm till veckan... oj så fort tiden går nu, och helgen därefter ska vi sätta upp köket! Oj, oj... nu hänger jag inte riktigt med längre känner jag.

Nåväl... dags för lunch, undra vilken soppa jag ska ta denna gång?


Inga kommentarer: