torsdag 2 december 2010

Tjoho... här går det nedåt

Idag firar jag 35 kg! Oj så härligt det känns. Kan säga att byxorna som satt lite taijt för ett par veckor sedan börjar se hängiga ut i baken igen. HÄRLIGT! Nu är det inte heller långt kvar tills det är dags att avsluta kuren... (äntligen säger säkert en del som tycker jag kämpat på länge nu... så även jag!)... den 16:e har jag tänkt börja trappa upp maten igen och börja äta så smått! Känns härligt.

Resan till Ikea igår var helt underbar. Oj så skönt att åka buss, bara prata och ha det trevligt utan en tanke på trafik, halka och andra trafikanter. Busschaffören var också trevlig, så vi fick en trevlig och lugn tur. Jag kan meddela att bussen var full med förväntasfulla shoppare på vägen ner och full med utschasade shoppare med lastutrymmet fyllt med fynd påväg upp. Jag köpte också en del... dels till badrummet (handdukar, tandborstmuggar, tvålpump, toahållare, duschhylla osv.), lite till sonens rum (jag ska fixa en bra legoförvaring till honom av befintliga små byråer och då behöver han någon stans att ha pennor etc.), ljus naturligtvis och några julklappar.

Efter gårdagen är alla julklappar inhandlade också, så det känns skönt att vara klar med detta... känns som jag ligger bra till på den fronten. Även bakningen är i stort sett klar utan nu är det godis som ska göras samt lite mat... men det har jag under kontroll.

Sen ska det ju sys förstås till revyn... Provade i tisdags kväll ett par klänningar och de satt som en smäck på båda tjejerna, så det är bara att fodra och göra dem klara. Sedan ska jag ju sy en klänning till (men den tjejen jobbar hårt med sin vikt just nu, så där väntar jag nog lite till tror jag). Det ska ju också göras lite annat som kommer att ta tid, så det ger sig nog med tiden.

Hade ju också tänkt sy en kostym till sonen i julklapp... han tycker ju så mycket om det och det vore så roligt att hinna med det, men vi får väl se hur det går med den saken. Jag har ju så mycket annat att sy också. Ska i varje fall titta om jag hittar någon skjorta i dag när jag går en sväng och letar till mig själv. Ska för första gången faktiskt titta in på Vero Moda, MQ osv. för att se vad de kan erbjuda mig. Jag har ju aldrig kunnat handla där, så en helt ny värld öppnar sig verkligen. Provade en jättefin topp på Kapp Ahl i går, i storlek 40/42 (!!!), så det har verkligen gått nedåt. Tyvärr hade toppen 3/4 arm, och det gillar jag inte alls, så det får bli något annat. Men det vore skönt att hitta något att ha idag så jag blir av med det problemet också.

Annars har jag lyckats bli förkyld, men idag är jag faktiskt lite bättre än igår... Är mest trött och tät i näsan, så jag hoppas det ger sig lika snabbt som det kom. Helgen blir en lång myshelg med barnen och maken... det är ju julmarknad i helgen också :-) ... härligt med jul!

1 kommentar:

Helen sa...

Jag är mäkta imponerad av din viktminskning!!Oj, vad duktig du är!!
Läste ikapp här hos dig och så glad jag blev när jag såg att Alice var tillbaka!!Det stämmer nog detta med att katter har nio liv...

Kram!