måndag 20 december 2010

Måndag... OCH mer snö

Oj så det snöar ute och har snöat hela helgen mer eller mindre. Vi måste fått bortåt 40 cm i helgen. Vi har en söt snömätare som vi brukar sätta ut innan det börjar snöa med några snögubbar på... den brukar vi se fram i januari... och i torsdags innan det började snöa hade vi ca 50 cm enligt den... idag kan jag knappt se var den står, så det innebär att vi måste fått kring 40 cm... men sen har det ju yrt runt en del också.

Helgen har varit rätt lugn. Vi började lördagen med frukost i lugn och ro... sedan satte jag mig att sy till revyn... så nu är två av tre klänningar klara... skönt! Efter lunch tog vi barnen med oss och åkte till Leos lekland... de har båda önskat det under julhelgen, men vi bestämde oss för att åka innan jul vilket visade sig vara ett klokt beslut. Det var kanske 30 bilar när vi kom dit, och ganska lite barn... så det blev inte dendär skräckblandade upplevelsen där barnen konstant måste köa till allt utan kunde verkligen testa på allt om och om igen. Härligt. De var båda trötta efter upplevelsen och nu "slipper" vi åka dit på ett tag (missförstå mig rätt... självklart vill jag att barnen ska ha roligt, men jag blir så fruktansvärt trött av att vara där med allt stoj och skrik).

Söndagen tillbringade jag dels med att klippa till den tredje klänningen och dels vara social med våra gäster. Min makes bror och hans fru och dotter kom förbi för att hämta upp en julklapp som vi hjälpt dem fixa (ska inte säga vad ifall föremålet läser här)... barnen hade väldigt roligt tillsammans trots att de inte träffas så ofta. Sedan åt vi en härlig tapastallrik till middag (min första fulla middag med kolhydrater och allt). Det var gott med lite smått och gott... särskilt vitlöksbrödet var extra gott... jag har nog saknat bröd mer än jag trodde.

Min mage är lite koko dock... lite öm och konstig, men det är väl all ny mat som jag stoppar i den igen... ska försöka hitta lite snäll mat denhär veckan för att se om den hittar sin form... vikten har faktiskt fortsatt nedåt denna vecka trots att jag har ätit mat, även om det inte är så mycket, så går den inte upp i varje fall. Skönt!

Denhär veckan blir nog en enda lång nedräkning för barnen... julafton hägrar verkligen nu.

2 kommentarer:

Saring sa...

STORT GRATTIS till din fantastiska bedrift!!! Ja, eller "grattis" förresten?! Du har ju kämpat för det här helt på egen hand, utan genvägar eller "räkmackor" (höhö)

Så fantastiskt underbart!

GOd jul och gott nytt finfantastiskt år!

Helen sa...

En riktigt god jul till dig och din familj!!

Många kramar!