torsdag 16 december 2010

Sista vägdagen... eller ja kanske inte förresten

Vanan att ställa sig på vågen varje morgon kommer nog att sitta i ett tag tror jag... i varje fall tills jag är stabil i vikten. Men -2 kg till denna vecka!!! HÄRLIGT!!! så nu har jag bara 2 kg kvar till mitt första mål, men jag går nog gärna ner 6 kilo till, men det får komma som det kommer.

Igår åt jag första gången mat enligt plan. Jag skulle enligt schema äta halva soppor under dagen och sedan äta 100 g protein till middag och en halv soppa till kvällen. Oj så jag tyckte jag åt... och det är klart det är fler gånger än jag ätit på hela hösten. Det blev skinka och ost och en liten klick cream fraiche för att få lite "vått"... oj så god osten men jag var nöjd efter mina 100 g OCH jag var relativt mätt också. Skönt. Idag ska jag få äta frukt till mellanmål plus 100 g protein och lite grönsaker till middag. Men tuggandet har jag nog ändå inte saknas så mycket som jag trodde, för det var mest smaken av mat i munnen som kändes bra... att sitta där och tugga varje tugga omsorgsfullt kändes bara som ett nödvändigt ont. Nåväl, nu är jag igång i varje fall.

Ska på sonens förskola idag för utvecklingssamtal och jag tänkte gå dit för min motion idag. Det lär ta sin tid eftersom det blåser och snöar till och från. Men det blir nog skönt. Känner att kroppen är ganska trött nu... beror kanske på en begynnande förkylning!? Den är lite märklig dock... jag är tät i näsan och har LITE ont i halsen på morgonen, sedan släpper det och jag känner mig rätt OK på dagen, men trött i kroppen. Undra om jag ska våga ta massage i morgon (jag har min 10 kg belönings-massage i morgon)... måste bestämma mig för 4 idag, annars är det för sent att avboka.

Satt och sydde en stund i går kväll, men var lite för trött för att orka koncentrera mig på det jag skulle göra, så det blev inte så mycket, men en klänning är ju klar, nu är det bara två kvar och den ena av dem är halvklar (fodret är kvar). Känns som jag är med på banan så att säga. Skulle behöva sy kulisserna också så fort som möjligt, men jag vet inte om jag hinner innan rep på måndag kväll. Vi får se. Tur att det inte är simskola på måndag i varje fall, då skulle jag definitivt inte hinna dit.

Handlade igår också, allt till julbordet som inte är färskvara, oj så skönt det var att få det gjort. Nu behöver jag inte ens åka på en stormarknad nästa vecka om jag inte har lust då det är grönsaker och mejeriprodukter kvar att handla. Barnen har nedräkning nu till julafton och jag förstår dem... sonen längtar, LÄNGTAR mest till ledigheten tror jag för han är sååå trött och slut nu. Förstår honom. Längtar till det jag också!

Helgen måste jag sy till revyn och laga lite mat. Laxen ska gravas, köttbullar stekas, revbensspjäll grillas och listor över det som saknas skrivas. Skönt att klapparna är klara, det är bara sonens "byrå" för lego som ska målas och fyllas med lego. I helgen kommer också makens bror för att hämta en dator så då blir det väl lite fika och ev middag med dem också. Ska bli trevligt.

1 kommentar:

Helen sa...

Härligt för dig att få stoppa lite vanlig mat i munnen! Du har verkligen gjort det bra!!

Mm, det är mycket nu med all planering inför julen, och som vanligt brukar det köra ihop sig de sista dagarna. Nästa år ska jag börja med julfixandet i början av november, då kanske man har klart allt till första advent och får njuta i lugn och ro hela december...(wishful thinking)

Ha en mysig helg, kram!