torsdag 9 december 2010

Vägdag igen

och visst pekar vågen nedåt, även om jag klart märker att det stannat av lite nu. Men det är ändå 1,2 kg ned från förra veckan. Härligt! Nu ska jag köra en vecka till med full kur, sedan är det dags för maten, börjar se fram emot det väldigt mycket.

Längtar också efter en skidtur i spåret, men det är ju så förgrönat kallt att det inte känns roligt av den anledningen. Det är ju inte roligt att åka när man fryser om tår och fingrar.

Idag ska dottern på okänd utflykt med skolan. Det är en överraskning och de vet bara att de ska vara vid bussen 8.20 och hemma 13.30 igen och att de ska vara inne. Låter oerhört roligt tycker jag, men kanske lite för spännande för en del. Det ska bli roligt att höra. Imorgon är det också dags för luciaavslutning på sonens dagis. Han ska vara pepparkaka och väldigt stolt över hatten jag hittat åt honom, så det blir roligt att se honom och de andra i morgon.

Helgen ska jag ägna åt att sy åt revyn (satt igår och fick nästan klart en del till en klänning), laga lite mat (till julbordet) och baka lite vörtlimpa och göra knäck etc. Så det blir en pysselhelg... tror vi ska vara hemma hela helgen, ska bli skönt.

Inga kommentarer: