torsdag 11 juni 2009

Torsdag 11 juni för 4 år sedan...

... var jag och maken på förlossningen med en envis son som inte ville komma ut. Redan dagen innan han föddes åkte vi in på morgonen och blev igångsatta (3 veckor över tiden), och trots att vattnet gick redan då, kom han inte ut förrän dagen efter, vid halv fyra tiden. Och vilken total lycka... så fin liten kille!

Nu såhär 4 år senare har vi blivit varse (mer än en gång) vad det är för litet troll vi fått. En envis, otroligt glad och sprallig ung herre med hjärtat på rätt ställe. Han är så omtänksam och pysslar gärna om de han tycker om på sitt egna vis. Att han sedan är så envis och tjurskallig ibland glömmer man lätt när han ger en kram och talar om att han älskar mig!

4 år går verkligen såååå fort, det är nästan skrämmande att min lilla bebis, mitt lite hjärtgryn har blivit 4 idag. Vi väckte honom med "skön"- (nåja) sång och en litet paket med en dagbok (med lås) med får på som han önskat sig. Sedan blev det frukost på förskolan och skolavslutning, lunch och sedan ska jag åka ner och servera fruktsallad (istället för tårta eller något annat sliskigt). Min pappa är påväg hit och det blir en total överraskning för barnen som inget vet. Hoppas han hinner hit så han kan följa med till förskolan.

Annars är det mest jobb som gäller idag.. den korta stund det nu blir, sedan blir det att fira sonen resten av dagen. Synd på vädret bara, men det kan man ju inte rå över!

Inga kommentarer: