tisdag 23 juni 2009

Nu är det bara en dag kvar

Jaa... nu är det bara det sista kvar att göra innan jag drar till Amsterdam. Samtidigt som jag gruvar mig (vilket jag alltid gör för resor) så ska det bli roligt. Jag vet ju att det brukar gå jättebra när jag väl är där, men resan är alltid jobbig. Gillar inte att flyga. Tur att vi inte ska så långt denhär gången.

Ska bli så roligt att komma tillbaka till Stockholm också och träffa barnen och maken där (de reser dit lagom tills jag kommer hem igen) och sedan få några dagar att kickstarta semester där. Är som vanligt orolig för att sonen ska komma bort, han är ju så rörlig och springer gärna före/efter och är inte alls bekymrad över att komma bort. Det gick bra när vi var på Kanarieöarna, men då var vi 4 vuxna som vakade över det två barnen. Nu är det bara jag och maken. Det går säkert bra, men lite orolig är jag allt.

Igår var vi och golfade med dottern. Hon har sin golfträning på måndagar och igår gick det sådär. Det märktes tydligt att hon var trött, för hon orkade inte riktigt lyssna och slog bara bollarna efter eget huvud (skulle träna chip, men det blev nog mer en blandning mellan chip, pitch och driver). Men hon sa efteråt att det var roligt men somnade i bilen hem vilket är ovanligt, så trött var hon allt. Ikväll är det dags för maken och mig att gå ut och spela 9 hål med två andra. Vi har ju inte kommit upp i nivå ännu att vi fått grönt kort, dvs vi måste gå med andra för att få spela på banan. Hoppas, hoppas att jag kan lyckas undvika vattnet ikväll så kanske jag kan närma mig det gröna kortet. Vore så roligt att lyckas med det så vi får gå ensamma, det blir så mycket enklare då. Kul är det i varje fall och det kliade verkligen i fingrarna att spela igår kväll också, men jag höll mig borta ändå, det var ju dotterns träning.

Annars idag måste jag fixa till min presentation till konferensen i Amsterdam. Det känns lite jobbigt för det är en svår artikel jag ska presentera med massor med matematiska formler och det är ju inte min starkaste sida. Men jag ska göra mitt bästa, det gick bra när jag presentera den förra gången (och även när vi diskuterade den under disputationen). Sedan måste jag packa inför resan (både mina kläder och barnens, maken får fanken packa själv), stryka lite, och sedan måste räkningarna betalas och bilen städas. ... så fullt upp är det idag... bäst att ta tag i allt nu!

Ha en riktigt härlig vecka nu... och har du semester... NJUT!! Får du semester nästa vecka... ha en härlig sista vecka på jobbet, du får njuta snart du med!

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Halloj du sköna! Jag är ju inte så duktig på att kommentera...Ska försöka bättra mig.... Men jag hoppas i allafall du får en härlig tur i Amsterdam. Ska ta väl vara på dina barn under tiden de är på föskolan;-)
Sen i Stockholm får du kanske fundera på koppel.... Nä, skoja bara, det ska nog gå bra. Bara de förstår allvaret så. Ha det så toppen. Rätt som det är så ses vi i Huvudstaden. Sköt om dig, Kram

Helen sa...

Spännande på alla sätt och vis med din Amsterdamresa!! Hoppas att allt går bra!

Så ni spelar golf? För många år sedan följde vi några golfbitna kompisar och provade på, men vi fick aldrig riktigt något intresse för det...

Fast alla som spelar är ju lyriska över hur skoj det är.

Ha så trevligt i Stockholm!

Kram!