måndag 8 juni 2009

Helgen

Helgen passerade i en väldig fart... även om den faktiskt var lite längre än vanligt. 

Fredagen hade förskolan stängt, så barnen var hemma. Vi roade oss med att åka till BVC och göra 4-års kontroll för sonen och kolla synen (usch så dåligt han såg... som jag misstänkt faktiskt) och sedan hämtade vi upp en kompis till barnen och de lekt och hade roligt hela eftermiddagen. Det är så härligt att se samspelet mellan tre barn som känner varandra innan och utan. Till kvällen passade vi på att städa (maken var ute på galej, så han kom hem sent). Skönt att ha det avklarat.

Lördagen visade, till min förvåning, inte regn (även om det var en del svarta moln), så jag passade på att gå ut och måla, måla och måla. För dig som nyss målat ditt hus så förstår du vad vi går igenom just nu. Dessutom ska vi byta bort den hemska rosa färgen mot ljust grått. Det blir ssååå fint. Huset fick verkligen en annan karaktär (har ju faktiskt målat hela huset utom gavelspetsen som är sååå fruktansvärt hög), det är som det passar bättre in bland de andra huset också. På eftermiddagen åkte vi sedan för att spela golf. Det var väldigt lugn på banan och jag och maken fick stå nästan helt ensamma på rangen och slå, och var helt ensamma på banan också. Det gick rätt så bra att spela även om jag var väldigt ojämn. Barnen var hos faster och vi anslöt sedan lagom till pizza och fotboll (vilket jag inte är särskilt intresserad av). Kvällen avslutade vi hemma och såg färdigt en gammal film (Den stora flykten) som var riktigt bra. 

Söndagen var lite tyngre. Jag var såååå trött, sååå trött. På förmiddagen började jag tvätta och försökte laga lite byxor. Undrar just vad sonen göra med sina byxor, han har hål på nästan alla knän. Jag gissar att jag är lite bortskämd eftersom dottern nästan aldrig haft sönder sina... Sedan var det barnkalas för 4 (!!!) av barnens kompisar. Det blev väldigt lyckat kalas (beror kanske mest på att 2 av barnens mamma är förskolelärare.. hon kunde hålla ordning på ALLA barnen och organsiera det hela). Vi vuxna som stannade hade också trevligt. Solen tittade fram också, så det blev ganska skönt också. Sedan åkte vi för att rösta och handla lite. Maken tvättade bilen (jag två mattor) och sedan var det dags för middag som vi intog framför TVn och såg film... Skön avslutning på helgen.

Nu är det måndag och dags att ta tag i allt igen. Ska gå och få massage idag så jag hoppas att min rygg ska bli lite kryare...  Har haft hemskt ont i axeln och nacken (redan innan målningen drog igång)... Annars är det golfkurs för dottern ikväll ... så dagen blir lite konstig eftersom vi måste hinna äta innan kursen (klockan 5).

Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer: