tisdag 9 juni 2009

Tisdag OCH solen skiner

Även om det var kallt i natt (0,9 grader), så luktade det sommar när vi gick till bilen, eller rättare sagt, det luktade skolavslutning. Jag fick en flash back tillbaka till när jag själv gick i skolan och det var dags för skolavslutning. Det brukar ju vara dåligt väder och ganska kallt, det är jag van vid, men doften den har alltid funnits där. Tänk nästa år vid denhär tiden, då har jag också ett skolbarn som får sommarlov när hon går ut förskoleklassen... Tiden går så fort, dottern börjar verkligen bli stora damen! 

I  förra veckan kom hon med en bok till mig och sa att hon ville lära sig läsa. Vi har försökt i omgångar, men gett upp lika fort, för hon har inte kunnat koncentrera sig, men nu helt plötsligt ligger hon i sängen på kvällen och tränar och tränar. Vi försöker hjälpa så gott det går, men det är ju hon som måste komma på det alldeles själv, eller hur?! Men nu verkar hon kommit på det. Hon frossade verkligen i böcker på bokbussen som hon vill läsa i sommar, små korta böcker som hon borde kunna klara med lite träning. 

Gårdagen var annars fylld med så lite som möjligt. Var hos en helt underbar massör på morgonen som hade en verkligen skön inställning till livet. Ta dagen som den kommer, hinner du inte träna, ha inte dåligt samvete för det, se vardagsträningen i livet som viktig också. Och skön massage fick jag också även om jag är lite mör nu såhär efteråt. Jag var ganska trött, snudd på huvudvärk och mosig igårkväll, men det är ju rätt naturligt när man fått massage, men idag känner jag mig piggare, även om jag inte kom i säng igår som tänkt (sjutton så svårt att gå och lägga sig när det är ljust och solen skiner!). 

Idag måste jag försöka få något gjort här på jobbet. Igår kallade prefekten in mig och sa att det finns goda möjligheter för mig att få jobbet jag sökt. Jag håller tummarna så hårt för att det går igenom. Då får jag 4 års tjänst och behöver inte fundera på något mer än att producera forskning och gå de kurser som krävs för att bli docent (nästa steg efter doktor). Just nu känns det lite segt och oinspirerat dock, har en massa gamla surdegar som jag måste fixa först och det är tungt att börja dra i något igen efter att ha nästan avslutat dem.

Nåväl... dags att dra igång. Ska ju till sjukgymnasten idag också och se om hon kan göra något åt min ömma axel. 

Ha en riktigt skön, solig tisdag!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hej,

Det fungerar utmärkt att dricka Cambridge även om man har barn. Jag har två barn, under de måltider vi äter ihop dricker jag en soppa i tallrik. Det finns tre olika svampsoppa, grönsakssopp och kycklingsoppa.

De smakar som varma koppens soppor. Övrig tid äter jag kalla shakes med banan, jordgubb, choklad och capuchino som är mina favoriter.

~Livet i byn