onsdag 10 juni 2009

Onsdag

Onsdagen verkar bjuda på mulet väder... jaja... då kanske suget efter att fota och spela golf dämpas lite så jag kan få lite gjort på jobbet. Jag har så mycket jag skulle behöva hinna med, men det känns som om tiden rinner ifrån mig lite. En hel del stressymtom ligger fortfarande kvar sedan vårens hårdjobb inför disputationen, och det kan verka lite konstigt att de kommer först nu, men enligt sjukgymnasten jag var till igår så är det inte så ovanligt att det kommer ett tag efter själva situationen.

Insåg också att jag nog inte riktigt har sörjt min mammas bortgång för ett år sedan med tanke på att jag varit så inne i avhandlingen med allt vad det innebära. Mina två troll har också fått stå tillbaka en hel del, tycker så synd om dem för det. Hoppas vi kan få en riktigt härlig lång och lugn semester i sommar. Det behöver vi alla!

I morgon fyller sonen 4 år... otroligt vad tiden går fort. Är han redan 4, han var ju nyss 2. Det går så fort och enligt svärmor går det inte långsammare ju äldre de blir. Det blir ett ganska lugn firande i morgon. Det är skolavslutning också, så barnen ska få gå på det och sedan ska sonen få bjuda på fruktsallad till efterrätt efter lunch. Sedan får de komma hem och umgås med morfar (säg inget till barnen, de vet inte att han kommer). I helgen blir det barnkalas med 9 barn (känns lagom). Måste försöka komma på lite bra lekar att göra, sonen vill ha skattjakt, men hur gör man det med 9 4-5 åringar? Får klura på det!

Hur som helst är det dags att ta tag i dagens uppgifter... det är en diger lista kan jag lova, så det är bara att komma igång!

Ha en riktigt bra onsdag!

Inga kommentarer: