torsdag 18 juni 2009

nu var det ett tag sedan.... men det har varit fullt upp

Jaa... vi har firat sonens födelsedag i dagarna två (först hans födelsedag och sedan på lördagen med kalas för kompisarna). Han var jättenöjd med både kalas och presenter, min lillplutt som är HELA 4 år nu! oj oj, vad tiden går!

Vi har också hunnit måla nästan klart varv 2 på huset (bara en gavel plus en gavelspets kvar). Sedan ska vi ta tag i det vita (hoppas det blir uppehåll i helgen så vi kan måla klart (ingen av oss vill måla på semestern!).

Jag har varit på Ulvön med jobbet i två dagar. Det var verkligen vackert därute, trots att inte vädret riktigt var med oss. Tog massor med bilder med nya kameran också, det var roligt att testa den verkligen! (se längre ner)

Nu är det inte många dagar kvar förrän jag ska äntligen få semester. Jag jobbar idag och tisdag (måndag är en sån där dag när jag ska med sonen på hjärtmottagningen (kolla hans opererade hjärtfel), på vårdcentralen för att kolla upp hans öra som inte är OK riktigt efter öroninflamationen och så måste jag köpa lite byxor till honom (han växer ju så otroligt fort nu verkar det som). Tisdag ska vi kolla upp hans syn också (han verkar se dåligt, bara 0,65 när vi var hos BVC).

På onsdag bär det av till Amsterdam och min konferens där jag ska presentera ett papper jag skrivit. Det är lite pirrigt för det är verkligen en stor konferens och många duktiga forskare där, så det gäller att göra ett bra jobb. Måste sätta mig nu och ta tag i presentationen, har inte börjat med den ännu.

När jag kommer hem till Stockholm på lördagen kommer maken och barnen ner med tåg så vi möts där och börjar semestern på ett hotell i Stockholm med besök lite varstans... ska bli riktigt trevligt. Det enda problemet vi har nu är vem som ska passa katterna medan vi är borta. Vi hade tänkt vara borta lite drygt en vecka, men alla grannar verkar tänka detsamma, så vi har ett litet bekymmer där. Men det brukar lösa sig på något sätt ändå. I värsta fall får vi försöka med kattpensionat (men då kommer problemet att katterna inte är vaccinerade).

Nähä.. dags att ta tag i dagens sysslor!

Ha en riktigt trevlig midsommar!

Bilder från Ulvön:

Båtturen påvägen ut

Båthus vid sidan av Mjällomslandets brygga

Litet skär precis innan vi kommer fram till Ulvön

Vandrarhemmet på Ulvön där vi bodde och hade konferensen.

Härlig natur... Inte så vanligt att man ser tickor numera tycker jag! Kameran gjorde ett bra jobb också!

1 kommentar:

ingmarijacobsen@live.se sa...

Bodde jag närmare skulle jag hjälpa dig med katterna!

Trevlig midsommar o lycka till i Amsterdam!