tisdag 9 juni 2009

Min nya kamera... såååå härlig!

Idag har jag lovat mig själv att jag SKA sluta äta godis och som belöning/morot/you name it... köpte jag mig en systemkamera som jag så länge längtat efter. Det blev en Nikon 500 D och den känns verkligen bra i handen på alla sätt. Det ska bli såååå roligt att få fota allt jag ser som är vackert.. det är så mycket som är vackert denhär års men jag längtar (konstigt nog) lite till vintern också, det finns mycket fint då med.

Lite smakprov kanske?

Det gör så ont när knopparna brister... eller!? Vårt ena äppelträd är lite efter de andra två.


Det andra äppelträdet har nästan börjat blomma över


Visst heter denhär blomman pärlhyasint... är så gräsligt dålig på blommnamn?

Det verkar bli en hel del vinbär i år också... om det nu blir nån sommarvärme att tal om, den lyser lite med sin frånvaro just nu tycker jag.




Åhh... vill ut på en långpromenad med kameran snart... få titta på allt det fina och fota mera!!! Det ska bli spännande att prova den på barnkalaset också som är i helgen när vi ska fira sonen.



Inga kommentarer: