måndag 4 april 2011

Härlig festhelg

I helgen var det så dags för vår återinvigningsfest... eller slattfest som vi också kallat den. När vi skulle renovera köket insåg vi att vi hade väldigt många flaskor med en liten slatt i varje, så vi bestämde då att när vi renoverat klart så skulle vi bjuda alla på slattfest... så i fredags var det dags... Jag fixade lite mat (tre sorters paj samt lasange till barnen och chokladmousse till efterrätt) och vi dukade upp alla slattar... och hade oerhört trevligt. Det var inte så kallt så vi kunde faktiskt sitta i uterummet också, så det blev inte så trångt trots att det var 18 vuxna och 11 barn i huset. Så roligt att prata med alla om allt möjligt och så roligt att få visa upp hur fint vi fått i huset.

På ett sätt var det lite invigning för att visa upp mitt nya jag också. I en alldeles ny "lilla" svarta tog jag emot gästerna och jag kände mig riktigt fin... dessutom var det flera som inte sett mig - 38 kg... så de fick sig en liten överraskning... SÅÅÅ roligt att få så många komplimanger och så mycket beröm.... det kändes extra roligt!

Jag var lite trött och slut på lördagen dock... men så brukar det ju vara efter en fest. Jag städade undan efter festen och sedan åt vi pizza till middag... barnen var också väldigt trötta och maken med (han brukar ha svårt att sova när han druckit)... så lördagen var väldigt lugn. Körslaget såg vi på kvällen... men det var ett lite halvdåligt avsnitt tyckte jag.... det var få körer som fick till ett riktigt bra framträdande tyckte jag. Ume-kören gjorde en bra version i varje fall.

I går började jag sy på sonens kostym han ska ha på bröllopet, han har verkligen saknat sin kavaj som han har växt ur, så han ska få en ny med ett par byxor till. Hinner jag ska jag sy en väst till honom också, men det får verkligen bli om jag hinner. Dottern och jag ska ju också ha varsin klänning. Vi hann också inviga cykeln för i år.... barnen var så sugna på att cykla, så vi tog en tur ...

Veckan blir lite hektiskt för mig... jag ska till Uppsala på kurs två dagar, och sedan MÅSTE jag skriva på forskningsansökningarna som jag ska skicka in. De ska vara inne efter påsk visserligen, men jag har inte så mycket tid ändå eftersom jag ska vara borta en hel del. Men jag tror att jag har ett utkast i huvudet, det gäller bara att få ner det på papper.

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Såg ni hade party när vi avslutade "vårt". Mysigt!
Lät faktiskt kul med "slatt"fest...
Såg er även på tur i går med stavar och cyklar. Börjar ju vara ganska upptinat på den större vägen i allafall. Själv har jag mest hållit mig till crosstrainern. Då gör det inget om det är halkigt;-P Jag har verkligen skräck för att ramla igen.
Ha det så bra i Uppsala.
Kramen

Helena Knutsson sa...

Tack så mycket för en väldigt rolig kväll! Jag fick träffa både gamla och nya bekantskaper. :)