fredag 8 april 2011

Helg igen...

Härligt... och idag skiner solen så fint OCH det var plusgrader när jag for hemifrån. HÄRLIGT, härligt... kan säga att våren är efterlängtad nu!

Uppsala var oerhört trevligt, givande och intressant. Tänk att få förmånen att höra på en föreläsare som har det så naturligt, hans föreläsning om grunderna i ledarskap var oerhört inspirerande. Sedan måste jag säga att det var smärtsamt att åka därifrån igen... från detdär härliga knoppar brister... till snön här i norr. Men jag ska ärligt erkänna att det hade hunnit smälta undan mycket på de två dagar jag var borta.

Igår var jag såå trött dock... säkert beroende på intensiteten i kursen.... men jag kämpade mig igenom dagen. Var och klippte mig också vilket alltid är lika härligt. Skönt att få kort och fint hår igen. Frissan såg att jag tappat mycket hår i och med viktnedgången och det märktes tydligt vad fint håret blev nu när det fick bli kort igen. Sedan satt jag och sydde på sonens kavaj i går kväll... den kommer att bli jättefin, och oj så stolt han såg ut när han fick prova den. Roligt att sy då!

I helgen ska maken och baren åka till svärföräldrarna och lämna mig hemma... med symaskinen och mitt jobb... hoppas jag kan hinna sy min klänning i helgen så det blir ur världen samt jobba en del på ansökningarna som ska in i slutet av månaden. Hoppas, hoppas.

Ha en härligt helg... hoppas på lite härligt väder också så kanske jag kan hinna med en promenad eller två också!

1 kommentar:

Helen sa...

Hoppas att solen skiner på dig i Umeå idag.
Titta in till mig, jag har en överraskning till dig!

Kram!