onsdag 27 april 2011

bröllop... ååhhh så fina de var

och så vackert det var. Min lillebror har äntligen tagit klivet och äktat sin Malin. De var så vackra bägge två och syskonbarnen var så fina som brudnäbbar. Det var också oerhört roligt att träffa de kompisar som de har runt sig till vardags. En del har jag ju träffat sedan länge, men de som de umgås med numera har jag aldrig träffat. Så fina människor!

Nu är de nygifta på bröllopsresa, härligt för dem att få vara ledig och bara vara med varandra. Synd bara att vi inte hann träffas så mycket som vi skulle önskat, men vi får väl åka dit lite oftare känner jag. Jag har ju bara min lillebror!

Påsken har annars varit oerhört skön. Vi har pulat lite i trädgården, suttit ute och solat på altan, barnen har sprungit i piratbyxor och t-shirt och jag med för den delen. Oj så varmt och skönt vi haft. Det är lite snö kvar på baksidan i norrläge, men det är inte mycket det heller. Nu känns det att det kliar i fingrarna att börja påta i trädgården lite. Maken har redan gjort ett av sommarens projekt, ett nytt staket på altan. Det blev superfint. Nu ska det bara målas när vädret tillåter (dvs. det slutar vara minus på nätterna). Grillpremiär har vi haft i helgen också.

Annars är det mycket som vanligt på jobbet... en ansökan ska vara inne i veckan, jag börjar undervisa nästa vecka och ska dessutom till Uppsala två gånger de närmaste två veckorna. Så håller hela maj på. Tur att man har utlandsresan att se fram emot i juni!!! Oj så vi längtar allihopa!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Trädgårdsarbete! ...och nu har jag tagit ner de därgrenarna som hängde ner över er infart så ni slipper dem. Tog kort, det var några som det gått röta i och så vill vi ju ha solen på vår lilla altan även på kvällen.

Vi tar nya tag i sluttningen mellan husen i vår kanske, med lite stenparti och krypväxter, och kanske lite hallon?

Vi ses!

Helena Knutsson sa...

Ja, visst har det varit underbart väder! Att det skulle bli kallt och tråkigt ute är ju inte så oväntat, men inte så kul.

Det är så skönt att ha hela gräsmattan krattad till Valborg. Jag tycker som dig, det ska bli så kul när man kan börja med lite blommor. Det är ju lite tidigt än så länge.