onsdag 2 mars 2011

Tiden rusar förbi och jag hänger som vimpel baki

... jag det känns så i varje fall. Om januari gick fort så rusade februari förbi. Det har varit mycket på jobbet som har gjort att allt annat har blivit lidande känns det som i varje fall.

Jag har hunnit undervisa, rätta inlämingsuppgifter (bara det tog 3 arbetsdagar), rätta tentor, göra nya tentor, lämna in ansökningar om nytt jobb (på samma ställe då... fast som forskarassistent), forska en del samt börja skriva nya ansökningar om forskningsmedel. Oj, oj... det kanske inte låter så mycket, men jag har jobbat nästan varje vaken timme under februari.

Hoppas det kan lugna ner sig lite nu och bli lite lugnare, för sånt här tempo fixar jag inte, det vet jag ju.

Nästa vecka är det sportlov, men det blir inget ledigt för varken oss eller barnen då vi tänkte försöka vara ledig i påsk istället (lite i varje fall). Min lillebror ska gifta sig på skärtorsdagen... det ska verkligen bli roligt! Men jag ska nog försöka ta någon eftermiddag under sportlovet ändå då jag nu har en del övertid att ta ut!

På fredag/lördag blir det fest... min lilla, stora tjej fyller 8 år. Oj så fort tiden går.... det var ju nyss hon tultade omkring i blöja och var så nyfiken på världen. Hon är givetvis fortfarande nyfiken på världen, men har slutat tulta... Så på fredag ska hon ha kalas för sina kompisar med LasseMaja tema. Just nu är de böckerna väldigt populära hos oss (båda barnen gillar dem skarpt). Så vi har hittat på en lång deckargåta som barnen ska få lösa med både ficklampor, speglar, räkning och rebuslösning. Ska bli spännande om de tycker det är lika roligt som jag tror. Sedan ska hon bjuda kompisarna på middag också, så det blir ett långt kalas. På lördag kommer sedan farmor och farfar (hoppas vi... de var så förkylda sist vi pratades vid) och faster. Det blir nog ett par mysiga dagar för henne hoppas jag.

Söndagen går nog åt till att bara njuta av livet och ev åka lite skidor. Träningen har gått lite knackigt nu i februari eftersom jag dels varit förkyld och dels haft så mycket annat. Nu måste jag försöka prioritera om lite och lägga upp träningen lite högre på prio-listan, men det är inte så lätt att få ihop det. Men jag hoppas på fint väder på söndag så vi kan ta en lång skidtur och ta med lite picknick... så mysigt!

Ja... bloggen blir lite lidanden nu eftersom jag har så mycket annat... så jag MÅSTE prioritera lite... och bloggen får stryka lite på foten... men jag skriver så snart jag har ork/tid/lust.

Inga kommentarer: