onsdag 16 mars 2011

Grattis till mig.... och sjukstuga

Idag fyller faktiskt jag år... fint väder verkar dagen bjuda på... solen skiner redan från en klart blå himmel. Kallt var det på morgonen när jag lämnade sonen på dagis... men det kommer säkert bli varmare under dagen (-16 visade termometern på för en timme sedan... nu - 11).

Dottern är hemma med en hemsk hosta och snor... men är rätt pigg i övrigt. Men så fort hon göra något får hon hosta, så det är stilla som gäller. Hon sitter just nu och spelar Donkey Kong på Wii:n.

Själv sitter jag och jobbar för fullt... ska ha ett seminarium i eftermiddag och presentera min forskning för övriga på institutionen. Känner mig lite nervös då jag inte hunnit förbereda så mycket som jag önskar, men det är inget att göra åt... bara göra mitt bästa helt enkelt. Maken kommer hem och tar hand om barnen på eftermiddagen så jag kan jobba. I morgon ska båda barnen få vara hemma (ledig?, sjuk?) och om inget oförutsätt inträffar ska jag passa på och åka och klippa barnen. Dotterns hår ser inte så roligt ut och jag hoppas kunna fixa till en fin frisyr på henne nu... just nu ser det mest ut som en katt ligger rullad runt henne huvud... hon har så mycket hår stackarn att det blir svårt att göra något av det. Hoppas min mirakelfrissa kan fixa något (för ingen annan verkar veta hur de ska klippa hennes hår). Ska boka tid för klipp och färgning också så jag blir fin till bröllopet vi ska på i påsk.

Så ha en riktigt bra dag i solen... jag ska jobba på det i varje fall!

1 kommentar:

Helen sa...

Grattis på födelsedagen!! Min svärfar fyller också år idag!!

Hoppas att du hann njuta av din dag i all vardagsstress...

Kram!