måndag 14 mars 2011

sportlovet över

Ja, så var ytterligare en vecka avslutad och en ny påbörjad. Förra veckan var det sportlov här och barnen gick som vanligt på fritids/dagis mån-ons. Sonens dagisavdelning var på tillfälligt besök på skolan eftersom man passade på att renovera när det var sportlov på hans dagis. Han var nog rätt nöjd att få vara på skolan och jag tror att längtan börjar vara ganska stor för honom att börja på fritids (han börjar ju till hösten).

Onsdag kväll körde maken upp barnen till Skellefteå för lite sportlov hos farmor och farfar. Vi skulle ansluta fredag kväll, men vi fick tillbringa fredagen i sängläge både jag och maken efter en förmodad lätt släng av matförgiftning. Vi åt Tapas på torsdagskvällen och köttbullarna var rosa inuti, så vi gissar att det var dem vi reagerade på. Maken värre än jag, men han åt mer av dem också. Synd att man inte ska kunna gå ut på restaurang och känna sig säker på att må bra dagen efter. Nåväl... det blev en lugn fredag i soffan där vi hann och se flera filmer istället. På lördagen var vi pigga nog att åka upp i varje fall. Men nog är vi lite slitna ännu.

Annars var helgen trevlig, vi bjöd svärföräldrarna på en trerätters middag på lördagen med gott vin och god mat som tack för hjälp vi fått under hösten med köket och badrummet. Det var oerhört trevligt. Igår åkte vi så ner till Umeå igen och tog det lugn på kvällen för att ladda för denna veckan.

Veckan består av simskola (som drar igång igen idag), utvecklingssamtal för sonen, jag ska hålla ett seminarium, dottern har skidtävling på skolan och jag avslutar veckan med ett besök hos min sjukgymnast som hjälper mig med min träning. Mitt i allt fyller jag dessutom år.... det är mycket denhär veckan.

Dessutom har jag dottern hemma idag med en fruktansvärd hosta. Hoppas den ger sig snabbt och att jag klarar mig själv, men det känns som jag har något litet i halsen igen... denna hemska, fruktansvärt långdragna förkylning som vägrar ge med sig. Själv skulle jag vilja krypa ner i sängen och sova, sova och sova... känner mig urlakad, och det tror jag inte bara är sviter efter helgen eller förkylningen... det är något mer som tar musten ur mig. Sover som en kratta igen... drömmer konstiga hemska drömmar som blir lite för verkliga när jag väl vaknar upp. Inatt drömde jag att jag GLÖMT att hämta barnen på skolan OCH jag hade ingen bil, så jag tog mig inte hem snabbt... Klockan är sex, jag är i en affär och letar febrilt efter ett telefonnr till taxi, så jag komma hem... det värsta är att jag hittar inte telefonen heller.... så jag kan inte ringa heller. Vaknar upp i allt detdär lite svettig och på högvarv... Hur skulle jag kunna GLÖMMA hämta barnen??? Fattar inte det riktigt. Men men, det var ju bara en dröm.

Veckan ser i varje fall ut att bjuda på fin, fin väder... så jag hoppas det stämmer.. det är så härligt med solen som lyser och himlen sådär härligt blå. Vårvintern är en härlig årstid... hoppas det blir väder att njuta även till helgen! Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: