onsdag 21 december 2011

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

Oj så länge sedan det var jag skrev, men hösten har verkligen varit allt annat än lugn. Jag har helt enkelt inte orkat, hunnit med bloggandet. Nu ligger snön vit och mörkret faller ute... och vi har tre dagar till julafton.

Oj så barnen längtar, men själv har jag inte nån jättestor julkänsla. Den verkar visst bli mindre och mindre för varje år. MEN jag längtar efter ledigheten som hägrar. I varje fall 10 dagar får jag. HÄRLIGT.

Såg barnens fina julspel idag. Oj så de har jobbat med sånger och texter, och fixat fina tillbehör. Så roligt att se. Insåg att jag där, längst bak, blev väldigt rörd och ögonen tårades. Dottern hade några mindre roller, så hon var väldigt nervös (som gav sig uttryck i jordens utbrott i morse när hon inte ALLS skulle till skolan. Det slutade med att vi fick bära ut henne i bilen utan ytterkläder. Men hon gjorde strålande ifrån sig när det väl var dags. Härligt att se!).

Det blir annars en lugn jul utan större stohej... inga planer på resor eller så, och det känns skönt faktiskt. Även om det skulle vara UNDERBART med sol och bad! Det kan jag inte förneka.

Såå.... jag tillönskar dig en fridfull jul och ett gott nytt år!

2 kommentarer:

Helen sa...

Varje år blir man lika snopen när julaftonen plötsligt står för dörren. Hela december bara rusar förbi, tycker jag. Nästa år ska jag börja förbereda och baka osv. redan i början av november... ;-)
Ha en jätteskön julledighet!!
Kram!

Helena Knutsson sa...

Tiden går verkligen fort! Det är redan mars, jag hinner inte med. Nu när vi har en liten "bebis" som är precis överallt samtidigt är det svårt att få annat gjort. :)

Jag har lagt upp en liten kattblogg, kolla gärna och kom med kommentarer om jag ska ändra på något.
http://sunnysibiriskkatt.blogg.se/