tisdag 23 augusti 2011

Nu är det höstigt och regnigt ute....

och det är väl dags att säga farväl till den underbara sommaren. För visst har den varit underbar. Vi har solat, badat och bara tagit det väldigt lugnt, såååå skönt verkligen! Precis vad jag behövde kan jag säga. Jag har nog aldrig varit så brun som jag är nu faktiskt, otroligt.

Vi har också byggt en ny uteplats i sommar som blev hur bra som helst. Ser ut som den alltid varit där och sett ut sådär. Men det blev lite mer jobb än vi tänkt oss då vi fick lägga om hela gången framför huset också och det var lite stök med stenläggningen. Men nu har jag lagt om den med markduk under och sopat ner fogsand mellan, så nu ska det väl för sjutton INTE komma upp så mycket ogräs mellan stenarna! Sen får jag väl hålla efter det också lite bättre med ogräsättika!

Nu har jobbet börjat igen och även om det känns skönt med rutiner igen, så känns det lite motigt. Det är SÅÅÅ mycket som ska göras i höst och resor som ska åkas på, att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Bara i september ska jag hinna till Uppsala två gånger och Bulgarien en gång (konferens). Tur att det avtar sedan, för resa tillhör inte min favorit. Det brukar vara roligt när jag väl är där, men själva resan känns hemsk.

Barnen började skolan igår och min lilla kille började förskoleklass... så nu är en era i graven, jag har inget barn kvar i förskolan längre. Känns lite märkligt samtidigt som det känns som det mest naturliga för sonen, vilket är bra. Han har växt lite med uppgiften tycker jag och verkar stormtrivas ännu så länge. Sedan kommer väl bakslag gissar jag när han inte alls vill dit, men det får vi ta när vi kommer dit! Dottern börjar tvåan och hon har nog längtat en del tror jag, för hon var kvittrande glad igårkväll, men trött.

Så detta är livet på en pinne i ett regnigt och trist Ume. Det har regnat 29 mm sedan igår kväll, så det har verkligen regnat på inatt. Hoppas det ger sig snart, livet känns roligare med lite sol... och jag vill gärna få ligga i solstolen någon gång till innan det är slut för säsongen... hoppas det går!

5 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja visst har vi haft en underbar sommar! Det gör i säg att man har kraft att välkomna hösten på ett mer glädjande sätt. Fast...jag gillar ju även hösten...
Känns härligt att vi har ett så ljuvligt aug väder. Det är ju fantastiskt varmt.
Här på Staren blev barnen väldigt glada över leksakerna. Tusen tack!
Kul att barnen trivs på skolan. Men så har de ju också fantastiska pedagoger.
Ha det gott och sköt om er.
Kram

Helen sa...

Vi häruppe i norr har tydligen haft det bästa sommarvädret. Och det är jag väldigt tacksam för!!
Jag måste få fråga...hur går det med vikten? Sommaren brukar ju innehålla mycket god mat och man slarvar med mattider osv. Kan inte vara det lättaste att hålla koll, kan jag tänka mig.

Ha en bra helg, kram!

Camilla sa...

Bibbi:

Jo, hösten är också härlig. Känns lite konstigt att man hunnit skörda det mesta i bärväg innan sommaren ens var slut. Det måste varit rekordtidigt med vinbären till exempel. Men nu står där fina burkar med hallonsylt och jordgubbssylt och så väntar jag på bären på häcken för att koka vinarioniasaft (som barnen verkligen älskar).

Håller med dig att vi har fina pedagoger på skolan. Men det hade vi på Staren också!

Kram

Camilla sa...

Helen:

Jootackar som frågar. Det går faktiskt riktigt bra. Jag har stannat av på en vikt och ligger ganska still runt den, +/- 2 kg i stort sett. Har lite kvar till idealvikten (5-10 kg till skulle jag kunna gå ner) dock, men avvaktar lite nu för att komma igång med träningen som är mitt stora problem just nu. Jag får inte riktigt tiden att räcka till för allt jag måste hinna, men det kommer snart! Måste ta tag i det när vi kommit in in rutinerna igen med skola, läxor, barnens träning samt att det lugnat ner sig lite på jobbet efter börja-om-att-jobba-stressen.

kram

Linda sa...

Wow! Är A redan så stor?! Jag kommer ihåg när du gick och väntade på att han skulle "pluppa" ut. ;-)
Håller med om att sommaren har varit alldeles underbar.

Och du, jag kikar oxå in här ibland men gör väldigt sällan avtryck.

Hälsningar fd grannen :-)